header

Osztálykirándulás

Milyen jó is kiszakadni az iskolapadból, elmenni pár napra az osztálytársakkal, eltölteni valahol közösen az időt másképp, mint ahogy eddig. Hosszú évek után is jó érzéssel elevenítjük fel élményeinket, a közös bográcsozást és a nagy éjszakai beszélgetéseket. Sok mindenen múlik, hogy mitől lesz jó egy osztálykirándulás. Legfőképp a szervezésen, mely már hónapokkal az indulás előtt elkezdődik, de mindig előfordulhatnak váratlan események, kellemetlen meglepetések. Mégis a lényeg az, hogy mindenre legyen megoldás, illetve legyen B terv. Ma már az osztálykirándulások önköltségesek, így nem is tehető kötelezővé a tanulók számára, a szülő igazolhatja a hiányzást. Ugyanígy a tantestület is dönthet arról, hogy egy-egy diákot-leginkább magatartási problémák miatt-kizárnak. A megszervezés kezelhető projektként, így akár a tanulók is bevonhatók a szervezésbe, egy-egy tanuló készülhet idegenvezetéssel, vagy vetélkedővel is az adott helyen, így mindenki számára szórakoztató és érdekes is lehet. A túl sok látnivaló épp oly unalmas lehet, mint a túl sok szabadidő. Fontos az is, hogy néhány alapszabályt tisztázzanak indulás előtt. Például hogyan viselkedjenek nyilvános helyen, múzeumokban, tömegközelekdési eszközökön, vagy hogy engedély nélkül nem lehet elhagyni a szálláshelyet, a találkozók időpontjainak pontos betartása. De talán a legfontosabb, hogy felelősséggel tartoznak egymásért. Egymás jó kedvéért és testiépségéért is. Az osztálykirándulás közösségformáló erejének fontos szerepe van a gyerekek -legyenek általános, vagy középiskolások- szocializálódásában, így ezek az utazások a legmeghatározóbb közös élmények a osztályok, diákok életében.