Bedő Éva véleménye
Akkor most utoljára szeretném leírni, hogy mi történt itt-tartózkodásuk előtt, alatt és utána. Apartmanunkat nem szállásközvetítőn keresztül, hanem privát megkeresés alapján foglalták. Összesen 3 e-mailt írtam Önöknek, az elsőben egy árajánlatot küldtem 4 főre, a másodikban viszaigazoltam az előleg átutalását, megköszöntem és jeleztem, hogy hamarosan fel fogom hívni, hogy mindent megbeszéltünk a ház felszereltségével és érkezésükkel kapcsolatban. A 4 főből 3 személynek kellett szállásdíjat fizetni, a 3 év alatti kisgyermekek ingyenes volt az ott-tartózkodása. Telefonbeszélgetésünkben biztosítottam, hogy mindkét gyermeknek bekészítjük ingyenesen a kért kényelmi felszerelést, 1 kiságyat, ágyneműt, etetőszéket, fürdetőkádat, fellépőt stb. Érkezésük előtti napon megemlítette, hogy előfordulhat, hogy érkezik Önökkel még plusz 1 fő. A kérdés az volt, hogy ennek az 1 főnek tudunk- e még egy apartmant biztosítani igény esetén. Teljesen jóindultúan elmagyaráztam, hogy van erre lehetőség, de ha nem okoz Önöknek kényelmetlenséget, hogy Önökkel egy apartmanban szálljon meg, akkor jóval kevesebb költséggel kell számolniuk. Ha egy fő kibérel egy 4 személyes apartmant, akkor az alapár 3. 700.- Ft helyett 7. 400.- Ft-ról indul, mivel az alpárunk 2 fő.
Ezen kívűl meg kell fizetni a 2 személyes felár egy személyre eső díját. Ezenkívül tájékoztattam, hogy így csak 3. 700.-Ft-ot kell alapárként fizetni + az egyéjszakás felárat. Ha úgy érezte, hogy túl sok információt zúdítottam Önre, akkor nyugodtan szólhatott volna, hogy írásba tegyek egy módosított árajánlatot, mert pontosan akarja tudni, hogy mennyi költséggel számoljon, ha egy illetve két apartmant bérelnek és akkor elődönthetik, hogy melyik megoldást választják. Ilyen jelzést nem kaptam sem szóban, sem írásban. Az apartmant 4 főre elrendeztük, egész nap nem értesültünk arról, hogy plusz egy vendég érkezik. Ez csak akkor derült ki, amikor megérkeztek. A fizetéskor, amikor állítólag be lettek csapva, az édesanyám, aki egyébként az apartman tulajdonosa, ahogy ezt a számla fejlécén is láthatják, kiszámolta Önöknek az egy fő alapárát, az egy éjszakára eső felárat és az idegenforgalmi adót. Itt már elkezdődött a vita, hogy én ezt nem így mondtam, még kedvezményt is kaptak. 20 éve minden egy éjszakás vendégnek felszámoljuk ezt, miért éppen Önök lettek volna kivétel? Ha felhívott volna telefonon, hogy becsapva érzi magát, akkor visszahívtam volna és újra elmagyaráztam volna, hogy mi miért került felszámolására és ki mit mondott a telefonban előzőleg. Ezek után édesanyám mondta, hogy akkor elmegy és hoz ágyneműt a plusz egy főnek. A férje udvariasan felajánlotta, hogy ő elmegy az ágyneműért és vissza is viszi az apartmaba, ha már Önök ezt nem jelezték nekünk. Természetesen minden vendéget felhuzatolt ággyal várunk, de ez esetben mivel nem számítottunk erre, most nem így történt. Másnap semmiféle visszajelzést nem kaptunk arról, hogy kijelentkezett az egy fő. Tőlem most számon kérik, hogy hogyan kellett volna kijelentkezni a vendégnek. Így: Jó napot kívánok! Kis Piroska vagyok az apartmanból. Most értünk haza, édesanyám tovább utazott. Szeretném megkérdezni, hogy van-e valami teendőnk a szállásal kapcsolatban, mert akkor ma estétől már csak négyen használjuk tovább a házat. Erre azt mondta volna az édesanyám, hogy köszönöm, hogy szóltak, további jó nyaralás kívánok! De nem történt semmi. Minden vendég, függetlenül attól, hogy hány éjszakára foglal szállás, reggel 10 óráig tartózkodhat az apartmanban, szóbeli megbeszélés esetén természetesen ettől el tudunk tekinteni. Estig senki nem jelzett semmit, semmilyen formában. Ez azért furcsa, mert azóta kerestek már telefonon, üzenetben, e-mailben, minden lehetséges módon, de éppen akkor nem érzett semmiféle késztetés, hogy ezt jelentkezzen. Nincs olyan apartman tulajdonos, függetlenül attól, hogy mit mond a vendég, aki egy 4 tagú családdal érkező nagymamát, aki csak 1 éjszakát fizet és nincs legalább egy visszajelzés a távozásáról ne győződne meg arról, hogy hányan használják a szálláshelyet. Édesanyám kétszer bekopogott és megkérdezte, hogy minden rendben van- e az apartmanban. Még akkor sem jeleztek semmit. Akkor rákérdezett az 1 főre és elkérte az ágynemű huzatot, amit már nem fizettek, tehát teljesen jogosan történt. Ha azt látja, hogy ez a család már nyugovóra tért, akkor nyilván nem fog bekopogni, de a babakocsi még kinn volt, meg sem fordult a fejében, hogy negyed kilenckor, nyáron, amikor még világos van ez ilyen indulatokat vált ki valakiből. Ez fölöttébb érdekes, hogy kit nem lehet este negyed kilenckor zavarni, márcsak azért mert én ma éjjel 2 óra 2 perckor kaptam Öntől egy újabb SMS-t és mégsem jeleztem, hogy a telefonom csipogása felébresztett engem és a családomat is. Édesanyám távozása után kaptam egy üzenetet 20:39 perckor, ezt követően elmagyaráztam még egyszer, hogy miért fizetett a plusz 1 fő annyit, ami számlázásra került, amire felháborodott válasz érkezett éjszakába nyúlóan. Azóta 1 e-mailt írtam Önnek, amiben kértem, hogy felejtsük el egymást. Mi nem vagyunk hozzászokva indulat kezelési problémák kezelésére, nincs tapasztalatunk abban, hogy ordítva telefonáló, önkontrollt nem ismerő emberekkel hogyan kell viselkedni. Minden napra jut levél, van amikor napjában több is, amiben fenyegetnek, zsarolnak, leostobáznak, számonkérnek stb. Nem tudok reagálni ezekre, ne haragudjon, mi más értékrenddel rendelkezünk. Engem a férjem, ha kiabálnék egy anyám korabeli asszonnyal, aki hárítja a viselkedésemet, otthagyna, mert szégyelné, hogy így látja feleségét. De ilyen még gondolatban sem fordulhat elő a mi családunkban. Tegnapi levelében azt ígérte, hogy békén hagy már bennünket, de sajnos ígéretét nem sikerült betartania, még hajnali 2 órakor is üzenetet írt. További szép napot!